Túra hegyen – völgyön

Túra hegyen-völgyön a Bakonyban, Balaton-felvidéken, és környékén. Várak, kilátók, barlangok, geológiai látványosságok, épített örökség.

Túra biciklivel

Túraútvonalunk Herendről, Bándon és Márkón keresztül közúton és kiépített aszfaltos bicikliúton vezet Veszprémbe a Malom- és Csatár hegy alatt, a Séd patak partja mellett. Márkón a Viadukt alatt indul az út és Veszprémben a Laczkó-forrás környékén érünk a városba. Az út hossza Herendről 13 km és változatos környezetben halad a túra célunk felé. Veszprémből több irányba is elindulhatunk, hogy felfedezzük a környéket. Ha kedvünk úgy tartja, barangolhatunk a városban, de akár elgurulhatunk a Balatonig is. A Balatoni Bringakör pedig 203 km hosszan fut végig a tó partján, remek körtúra program. Herendről bicikliúton könnyedén eljuthatunk a közelben fekvő horgásztavak (Bánya telep) varázslatos környezetébe is, ahol a tavak megkerülésével egy kellemes sétát tehetünk. Az út hossza kb. 3 km és nem megterhelő. Számtalan lehetőség van biciklivel túrázni a környéken, hiszen kisebb forgalmú utakon és murvázott vagy erdei földutakon is haladhatunk a célunk felé.